Novela zákona o správnych poplatkoch a zákona o finančnej správe
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 71/1992 Zb.
3/SP/2025/MP
Metodický pokyn k vyberaniu správnych poplatkov podľa jednotlivých položiek sadzobníka správnych poplatkov, ktorý tvorí prílohu zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov
Obsah:
Úvod
1. diel Položka 1 sadzobníka
2. diel Položka 2 sadzobníka
3. diel Položka 143 sadzobníka
4. diel Položka 144 sadzobníka
5. diel Spoločné, zrušovacie a záverečné ustanovenia
Úvod
(1) Metodický pokyn upravuje problematiku vyberania správnych poplatkov (ďalej len „poplatok“) podľa zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o správnych poplatkoch“) v zmysle platného číselníka správnych poplatkov, ktoré orgány finančnej správy, ktorými sú Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky, daňové úrady a Úrad pre vybrané hospodárske subjekty, colné úrady a Kriminálny úrad finančnej správy (ďalej len „orgán FS“) vo svojej agende poskytujú.
(2) Orgány FS vyberajú poplatky za úkony a konania podľa nasledovných položiek Sadzobníka správnych poplatkov (ďalej len „sadzobník“), ktorý tvorí prílohu zákona o správnych poplatkoch. Sadzobník bol spracovaný do číselníka správnych poplatkov (ďalej len „číselník“). V číselníku sú uvedené úkony a konania, o ktoré môže poplatník požiadať orgány FS.
1. diel Položka 1 sadzobníka
Položka 1
Návrh na obnovu konania alebo podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania na orgáne štátnej správy, ak tento podáva.
1. fyzická osoba..... 25 €
2. právnická osoba alebo fyzická osoba oprávnená na podnikanie..... 250 €
Poznámky
Poplatok zaplatený podľa tejto položky sa vráti, ak sa obnova konania povolí alebo ak sa podnetu na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania vyhovelo v plnom rozsahu.
V agende poskytovaných spoplatnených služieb orgánov FS sú to položky:
ID služby | Názov | Elektronické podanie € | Cena v € | Sadzobník |
1064 | 19.2.1.1. Návrh na obnovu konania ak návrh podáva FO podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 12,50 € | 25 € | Položka 1, 1. bod |
1065 | 19.2.1.2. Návrh na obnovu konania ak návrh podáva PO alebo FO oprávnená na podnikanie podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 200 € | 250 € | Položka 1, 2. bod |
1066 | 19.2.1.3. Podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania, ak tento podáva FO podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 12,50 € | 25 € | Položka 1, 1. bod |
1067 | 19.2.1.4. Podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania, ak tento podáva PO alebo FO oprávnená na podnikanie podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 200 € | 250 € | Položka 1, 2. bod |
1073 | 19.2.2.1. Návrh na obnovu konania ak návrh podáva FO podľa zákona č. 71/1967 Zb. | 12,50 € | 25 € | Položka 1, 1. bod |
1074 | 19.2.2.2. Návrh na obnovu konania ak návrh podáva PO alebo FO oprávnená na podnikanie podľa zákona č. 71/1967 Zb. | 200 € | 250 € | Položka 1, 2. bod |
1075 | 19.2.2.3. Podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania, ak tento podáva FO podľa zákona č. 71/1967 Zb. | 12,50 € | 25 € | Položka 1, 1. bod |
1076 | 19.2.2.4. Podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania, ak tento podáva PO alebo FO opráv. na podnikanie podľa zákona č. 71/1967 Zb. | 200 € | 250 € | Položka 1, 2. bod |
Usmernenie k položke 1
(3) Podľa položky 1 sadzobníka, poplatku podlieha návrh na obnovu konania alebo podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania na orgáne FS. Ak tento návrh alebo podnet podáva fyzická osoba, podľa bodu 1 tejto položky má povinnosť zaplatiť poplatok v sume 25 € a ak podnet podáva právnická osoba alebo fyzická osoba oprávnená na podnikanie podľa bodu 2 tejto položky, má povinnosť zaplatiť poplatok v sume 250 €.
(4) Ak fyzická osoba návrh na obnovu konania alebo podnet na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania k rozhodnutiu, ktoré bolo vydané počas jej podnikania, podáva po ukončení jej podnikateľskej činnosti, zaplatí poplatok vo výške 25 € podľa položky 1 bodu 1 sadzobníka, nakoľko v čase podania napr. podnetu na preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania už nemala oprávnenie na podnikanie, tzn. nebola fyzickou osobou – podnikateľom.
2. diel Položka 2 sadzobníka
a) vyhotovenie odpisu (fotokópie), listinnej podoby elektronického dokumentu, výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, evidencií, registrov listín a zo spisov alebo súkromných spisov v úradnej úschove, za každú aj začatú stranu..... 2 €
c) osvedčenie odpisu (fotokópie), listinnej podoby elektronického dokumentu, výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, registrov listín a zo spisov alebo súkromných spisov v úradnej úschove, za každú aj začatú stranu v slovenskom jazyku..... 2 €
o) vyhotovenie fotokópie listiny, ktorá je súčasťou podania na začatie konania na správnom orgáne podľa osobitných predpisov8c) za každé aj začaté dve strany.....1 €
Oslobodenie
Od poplatkov podľa písm. a) a c) tejto položky sú oslobodené osvetové strediská, hvezdárne, planetáriá, knižnice, múzeá, galérie a štátne divadlá.
Poznámky
Poplatok podľa písm. a) a o) tejto položky sa vyberie po vykonaní úkonu na základe ústnej alebo písomnej výzvy.
V agende poskytovaných spoplatnených služieb orgánov FS sú to položky:
ID služby | Názov | Elektronické podanie € | Cena v € | Sadzobní k |
1052 | 19.1.6.1. Vyhotovenie odpisu (fotokópie), listinnej podoby elektronického dokumentu, výpisu zo spisového materiálu za každú aj začatú stranu | 1 € | 2 € | Položka 2 písm. a) |
1053 | 19.1.6.2. Osvedčenie odpisu (fotokópie), listinnej podoby elektronického dokumentu, výpisu zo spisového materiálu v SJ, za každú aj začatú stranu | 1 € | 2 € | Položka 2 písm. c) |
1056 | 19.1.6.3. Oznámenie, či určitý daňový subjekt je registrovaný, alebo aké číslo mu bolo pridelené pri registrácii, na žiadosť daňového subjektu podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 1 € | 2 € | Položka 2 písm. a) |
2545 | 19.2.4.3. Vyhotovenie fotokópie listiny, ktorá je súčasťou podania na začatie konania na správnom orgáne podľa osobitných predpisov za každé aj začaté dve strany |
| 1 € osobné podanie (kopírovanie dokumentu, ktorý sa prikladá k podaniu) | Položka 2 písm. o) |
Usmernenie k položke 2 písm. a) a c) v nadväznosti na § 23 ods. 2 zákona č. 563/2009 Z. z.
(5) Ustanovenie § 23 ods. 2 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 563/2009 Z. z.“) stanovuje, že na žiadosť daňového subjektu alebo jeho zástupcu správca dane zo spisového materiálu, do ktorého možno nazrieť, vydá rovnopis alebo vyhotoví fotokópiu alebo listinnú podobu elektronického dokumentu a vydá ich daňovému subjektu alebo jeho zástupcovi a na ich požiadanie osvedčí ich zhodu s originálom. Osvedčenie zhody písomností správca dane vykoná len na základe požiadavky daňového subjektu alebo jeho zástupcu.
(6) Vyhotovenie odpisu (fotokópie) a rovnako aj osvedčenie odpisu (fotokópie) s originálom sa viaže na zaplatenie poplatku podľa položky 2 písm. a) a c) sadzobníka vo výške 2 €, za každú aj začatú stranu.
(7) Ak správca dane na žiadosť oznámi, odkedy je určitý daňový subjekt/poplatník registrovaný, kedy mu bola registrácia zrušená alebo aké číslo mu bolo pridelené pri registrácii, alebo potvrdí, či číslo, ktoré daňový subjekt/poplatník uviedol, mu bolo pridelené pri registrácii, vydaním potvrdenia (oznámenia) správca dane vyhotovuje písomnú informáciu zo svojej úradnej evidencie, čo zodpovedá úkonu, ktorý je uvedený v položke 2 písm. a) sadzobníka. Za uvedený úkon vyberie poplatok podľa položky 2 písm. a) sadzobníka, za každú aj začatú stranu v sume 2 €.
(8) Ak podľa § 6 ods. 2 zákona o správnych poplatkoch daňový subjekt/poplatník podá žiadosť elektronickými prostriedkami alebo prostredníctvom poštového podniku vykonávajúceho činnosť osvedčujúcej osoby a ak tento zákon pri jednotlivých položkách sadzobníka neustanovuje inak, sadzba poplatku je 50 % z poplatku určeného podľa sadzobníka. V položke 2 písm. a) sadzobníka nie je ustanovené inak, čo znamená, že pri elektronickom podaní žiadosti sa sadzba poplatku znižuje na sumu 1 €, za každú aj začatú stranu.
(9) V poskytovaných spoplatnených službách v agende orgánov FS je to položka ID služby 1056 - Oznámenie, či určitý daňový subjekt/poplatník je registrovaný, alebo aké číslo mu bolo pridelené pri registrácii, na žiadosť daňového subjektu zákona č. 563/2009 Z. z., položka 2 písm. a) sadzobníka, suma poplatku 2 €, elektronické podania 1 €.
(10) Ak správca dane na žiadosť oznámi, že určitý daňový subjekt/poplatník nie je registrovaný (tzn. správca nemá vo svojej úradnej evidencii údaje o registrácii daňového subjektu), za potvrdenie (oznámenie) nevyberie poplatok. Dôvodom je, že uvedený úkon sa nenachádza v sadzobníku.
Položka 2 písm. a) a c) úkon vykonaný v elektronickej podobe
ID služby | Názov | Elektronické podanie € | Cena v € | Sadzobní k |
2533 | 19.3.1.1. Vyhotovenie odpisu (fotokópie), listinnej podoby elektronického dokumentu, výpisu zo spisového materiálu, za každú aj začatú stranu | 2 € na počet strán sa neprihliada
| 2 € na počet strán sa neprihliada | Položka 2 písm. a) |
2534 | 19.3.1.2. Osvedčenie odpisu (fotokópie), listinnej podoby elektronického dokumentu, výpisu zo spisového materiálu v SJ, za každú aj začatú stranu | 2 € na počet strán sa neprihliada | 2 € na počet strán sa neprihliada | Položka 2 písm. c) |
2535 | 19.3.1.3. Oznámenie, či určitý daňový subjekt je registrovaný, alebo aké číslo mu bolo pridelené pri registrácii, na žiadosť daňového subjektu podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 2 € na počet strán sa neprihliada | 2 € na počet strán sa neprihliada | Položka 2 písm. a) |
Usmernenie k položke 2 úkon vykonaný v elektronickej podobe
(11) Pri uplatnení poplatku podľa § 6 ods. 3 zákona o správnych poplatkoch za účelom uplatnenia zvýhodnenej sadzby poplatku nie je rozhodujúca forma podania návrhu na vykonanie úkonu ale rozhodujúci je spôsob jeho vykonania – výlučne v elektronickej podobe.
(12) Ak sa úkon podľa položky 2 písm. a) a c) sadzobníka vykoná v elektronickej podobe na základe návrhu podaného elektronickými prostriedkami alebo aj písomne v listinnej podobe podľa § 6 ods. 3 zákona o správnych poplatkoch, tak sa spoplatňuje celý úkon sadzbou poplatku určenou v sadzobníku, inak sadzbou poplatku v najnižšej sume ustanovenej v sadzobníku, ak je táto ustanovená; na počet strán sa v tomto prípade neprihliada.
3. diel Položka 143 sadzobníka
a) vydanie rozhodnutia o delegovaní miestnej príslušnosti na správu dane, vydanie rozhodnutia o predĺžení lehoty, vydanie rozhodnutia o odpustení zmeškanej lehoty, vydanie rozhodnutia o povolení odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach, vydanie rozhodnutia o povolení úľavy na dani alebo odpustení daňového nedoplatku na dani v daňovom konaní na základe žiadosti daňového subjektu podľa osobitného predpisu32a)...... 14 €
b) vydanie potvrdenia obcou32a) alebo orgánom finančnej správy podľa osobitného predpisu32aa) 5 €
c) doplnenie údajov na predtlačenom tlačive, ktoré predloží žiadateľ..... 2 €
Oslobodenie
1. Od poplatku podľa tejto položky je oslobodené vydanie potvrdenia o daňovej rezidencii a vydanie potvrdenia o zaplatení dane na území Slovenskej republiky pre nerezidentné osoby na účely aplikácie medzinárodných zmlúv, ktorými je Slovenská republika viazaná.
2. Od poplatku podľa tejto položky je oslobodené potvrdenie o registrácii podľa výnosu Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 63/161/1995 o náležitostiach žiadosti o vydanie povolenia na nákup liehu oslobodeného od spotrebnej dane z liehu.
Poznámka
Poplatok podľa položky 143 písm. b) sa nevyberie, ak sa potvrdenie vydáva na účely prepustenia zo štátneho zväzku Slovenskej republiky.
V agende poskytovaných spoplatnených služieb orgánov FS sú to položky:
ID služby | Názov | Elektronic ké podanie € | Cena v € | Sadzobník |
1051 | 19.1.1.1. Vydanie rozhodnutia o delegovaní miestnej príslušnosti na iného správcu dane na návrh daňového subjektu podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 7 € | 14 € | Položka 143 písm. a) |
1054 | 19.1.1.2. Vydanie rozhodnutia o predĺžení lehoty podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 7 € | 14 € | Položka 143 písm. a) |
1055 | 19.1.1.3. Vydanie rozhodnutia o odpustení zmeškanej lehoty podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 7 € | 14 € | Položka 143 písm. a) |
1060 | 19.1.1.4. Vydanie rozhodnutia o povolení odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach na žiadosť daňového subjektu podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 7 € | 14 € | Položka 143 písm. a) |
1063 | 19.1.1.5. Vydanie rozhodnutia o povolení úľavy na dani alebo odpustení daňového nedoplatku v daňovom konaní podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 7 € | 14 € | Položka 143 písm. a) |
1058 | 19.1.2.1. Vydanie potvrdenia o stave osobného účtu na žiadosť daňového subjektu podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 2,50 € | 5 € | Položka 143 písm. b) |
1070 | 19.1.2.2. Vydanie potvrdenia orgánom finančnej správy na žiadosť daňového subjektu podľa zákona č. 563/2009 Z. z. a zákona č. 71/1967 Zb. | 2,50 € | 5 € | Položka 143 písm. b) |
1086 | 19.1.2.4. Vydanie potvrdenia o úhrade daň. záväzkov pre účely žiadosti o obnov. povolenia na prechodný pobyt podľa zákona č. 404/2011 Z. z. | 2,50 € | 5 € | Položka 143 písm. b) |
1088 | 19.1.3.1. Doplnenie údajov na predtlačenom tlačive, ktoré predloží žiadateľ | 1 € | 2 € | Položka 143 písm. c) |
Usmernenie k položke 143 písm. a)
(13) Podľa príslušných ustanovení zákona č. 563/2009 Z. z., ktoré upravujú daňové konanie vo veci delegovania miestnej príslušnosti, predĺženia lehoty, odpustenia zmeškanej lehoty, povolenia odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach, povolenia úľavy na dani alebo odpustenia daňového nedoplatku na dani môže správca dane rozhodnúť kladne ale aj záporne.
(14) Na základe uvedeného, ak správca dane na základe žiadosti daňového subjektu/poplatníka o vydanie rozhodnutia o delegovaní miestnej príslušnosti na správu dane, vydanie rozhodnutia o predĺžení lehoty, vydanie rozhodnutia o odpustení zmeškanej lehoty, vydanie rozhodnutia o povolení odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach v daňovom konaní žiadosti vyhovie a vydá kladné rozhodnutie alebo nevyhovie a vydá negatívne rozhodnutie v danej veci, uvedený úkon podlieha poplatku podľa položky 143 písm. a) sadzobníka, nakoľko spoplatnené je vydanie rozhodnutia. V takom prípade nie je dôvod na vrátenie poplatku.
4. diel Položka 144 sadzobníka
c) povolenie úľavy zo sankcie alebo odpustenie sankcie podľa osobitného predpisu32a)..... | 25 € |
e) udelenie súhlasu s nakladaním s predmetom záložného práva32a)..... | 14 € |
f) žiadosť o prerušenie daňového konania32a)..... | 14 € |
V agende poskytovaných spoplatnených služieb orgánov FS sú to položky:
ID služby | Názov | Elektronické podanie € | Cena v € | Sadzobník |
1069 | 19.1.5.2. Povolenie úľavy zo sankcie alebo odpustenie sankcie podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 12,50 € | 25 € | Položka 144 písm. c) |
1068 | 19.1.4.3. Udelenie súhlasu s nakladaním s predmetom záložného práva podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 7 € | 14 € | Položka 144 písm. e) |
1061 | 19.1.4.4. Žiadosť o prerušenie daňového konania podľa zákona č. 563/2009 Z. z. | 7 € | 14 € | Položka 144 písm. f) |
Usmernenie k položke 144
(15) V nadväznosti na znenie spoplatňovaného úkonu, podľa položky 144 písm. c) sadzobníka je spoplatnené povolenie úľavy zo sankcie alebo odpustenie sankcie podľa § 157 zákona č. 563/2009 Z. z. Podľa § 157 ods. 6 zákona č. 563/2009 Z. z. o povolení úľavy zo sankcie alebo o odpustení sankcie sa vydáva rozhodnutie. O nevyhovení žiadosti daňového subjektu o povolenie úľavy zo sankcie alebo o odpustenie sankcie sa zašle daňovému subjektu/poplatníkovi písomné oznámenie; v takomto prípade sa rozhodnutie nevydáva.
(16) V prípade, ak orgán FS nevyhovie žiadosti daňového subjektu/poplatníka o povolenie úľavy zo sankcie alebo o odpustenie sankcie, tzn. keď vydá oznámenie o nevyhovení žiadosti o povolenie úľavy zo sankcie alebo o odpustenie sankcie podľa § 157 zákona č. 563/2009 Z. z., môže poplatník požiadať o vrátenie zaplateného poplatku v zmysle ustanovenia § 10 ods. 1 zákona o správnych poplatkoch a to z dôvodu, že zaplatil poplatok bez toho aby bol na to povinný.
(17) Rovnako sa postupuje, ak poplatník požiada o odpustenie sankcie podľa § 157 daňového poriadku a orgán FS žiadosti nevyhovie alebo ak poplatník požiada podľa § 70 daňového poriadku o povolenie úľavy na dani alebo o odpustenie daňového nedoplatku na dani a orgán FS tejto žiadosti nevyhovie.
(18) Ak orgán FS na základe žiadosti daňového subjektu/poplatníka bude vydávať jedno rozhodnutie o odpustení sankcie alebo povolení úľavy zo sankcie podľa § 157 zákona č. 563/2009 Z. z., poplatok je 25 €. Pri návrhu podanom elektronickými prostriedkami alebo prostredníctvom poštového podniku vykonávajúceho činnosť osvedčujúcej osoby podľa § 6 ods. 2 zákona o správnych poplatkoch, je sadzba poplatku 50 % z poplatku určeného podľa sadzobníka, tzn. v tomto prípade 12,50 €.
5. diel Spoločné, zrušovacie a záverečné ustanovenia
(19) Tento metodický pokyn nadobúda účinnosť dňa 13. marca 2025.
Vypracoval: Odbor daňovej metodiky
marec 2025
#id1{font-size:1em;} #id2{font-size:1em;} #id3{font-size:1em;} #id4{font-size:1em;} #id5{font-size:1em;} #id6{font-size:1em;} #id7{font-size:1em;} #id8{font-size:1em;} #id9{font-size:1em;} #id10{font-size:1em;} #id11{font-size:1em;} #id12{font-size:1em;} #id13{font-size:1em;} #id14{font-size:1em;} #id15{font-size:1em;} #id16{font-size:1em;} #id17{font-size:1em;} #id18{font-size:1em;} #id19{font-size:1em;} #id20{font-size:1em;} #id21{font-size:1em;} #id22{font-size:1em;} #id23{font-size:1em;} #id24{font-size:1em;} #id25{font-size:1em;} #id26{font-size:1em;} #id27{font-size:1em;} #id28{font-size:1em;} #id29{font-size:1em;} #id30{font-size:1em;} #id31{font-size:1em;} #id32{font-size:1em;} #id33{font-size:1em;} #id34{font-size:1em;} #id35{font-size:1em;} #id36{font-size:1em;} #id37{font-size:1em;} #id38{font-size:1em;} #id39{font-size:1em;} #id40{font-size:1em;} #id41{font-size:1em;} #id42{font-size:1em;} #id43{font-size:1em;} #id44{font-size:1em;} #id45{font-size:1em;} #id46{font-size:1em;} #id47{font-size:1em;} #id48{font-size:1em;} #id49{font-size:1em;} #id50{font-size:1em;} #id51{font-size:1em;} #id52{font-size:1em;} #id53{font-size:1em;} #id54{font-size:1em;} #id55{font-size:1em;} #id56{font-size:1em;} #id57{font-size:1em;} #id58{font-size:1em;} #id59{font-size:1em;} #id60{font-size:1em;} #id61{font-size:1em;} #id62{font-size:1em;} #id63{font-size:1em;} #id64{font-size:1em;} #id65{font-size:1em;} #id66{font-size:1em;} #id67{font-size:1em;} #id68{font-size:1em;} #id69{font-size:1em;} #id70{font-size:1em;} #id71{font-size:1em;} #id72{font-size:1em;} #id73{font-size:1em;} #id74{font-size:1em;} #id75{font-size:1em;} #id76{font-size:1em;} #id77{font-size:1em;} #id78{font-size:1em;} #id79{font-size:1em;} #id80{font-size:1em;} #id81{font-size:1em;} #id82{font-size:1em;} #id83{font-size:1em;} #id84{font-size:1em;} #id85{font-size:1em;} #id86{font-size:1em;} #id87{font-size:1em;} #id88{font-size:1em;} #id89{font-size:1em;} #id90{font-size:1em;} #id91{font-size:1em;} #id92{font-size:1em;} #id93{font-size:1em;} #id94{font-size:1em;} #id95{font-size:1em;} #id96{font-size:1em;} #id97{font-size:1em;} #id98{font-size:1em;} #id99{font-size:1em;} #id100{font-size:1em;} #id101{font-size:1em;} #id102{font-size:1em;} #id103{font-size:1em;} #id104{font-size:1em;} #id105{font-size:1em;} #id106{font-size:1em;} #id107{font-size:1em;} #id108{font-size:1em;} #id109{font-size:1em;} #id110{font-size:1em;} #id111{font-size:1em;} #id112{font-size:1em;} #id113{font-size:1em;} #id114{font-size:1em;} #id115{font-size:1em;} #id116{font-size:1em;} #id117{font-size:1em;} #id118{font-size:1em;} #id119{font-size:1em;} #id120{font-size:1em;} #id121{font-size:1em;} #id122{font-size:1em;} #id123{font-size:1em;} #id124{font-size:1em;} #id125{font-size:1em;} #id126{font-size:1em;} #id127{font-size:1em;} #id128{font-size:1em;} #id129{font-size:1em;} #id130{font-size:1em;} #id131{font-size:1em;} #id132{font-size:1em;} #id133{font-size:1em;} #id134{font-size:1em;} #id135{font-size:1em;} #id136{font-size:1em;} #id137{font-size:1em;} #id138{font-size:1em;} #id139{font-size:1em;} #id140{font-size:1em;} #id141{font-size:1em;} #id142{font-size:1em;} #id143{font-size:1em;} #id144{font-size:1em;} #id145{font-size:1em;} #id146{font-size:1em;} #id147{font-size:1em;} #id148{font-size:1em;} #id149{font-size:1em;} #id150{font-size:1em;} #id151{font-size:1em;} #id152{font-size:1em;} #id153{font-size:1em;} #id154{font-size:1em;} #id155{font-size:1em;} #id156{font-size:1em;} #id157{font-size:1em;} #id158{font-size:1em;} #id159{font-size:1em;} #id160{font-size:1em;} #id161{font-size:1em;} #id162{font-size:1em;} #id163{font-size:1em;} #id164{font-size:1em;} #id165{font-size:1em;} #id166{font-size:1em;} #id167{font-size:1em;} #id168{font-size:1em;} #id169{font-size:1em;} #id170{font-size:1em;} #id171{font-size:1em;} #id172{font-size:1em;} #id173{font-size:1em;} #id174{font-size:1em;} #id175{font-size:1em;} #id176{font-size:1em;} #id177{font-size:1em;} #id178{font-size:1em;} #id179{font-size:1em;} #id180{font-size:1em;} #id181{font-size:1em;} #id182{font-size:1em;} #id183{font-size:1em;} #id184{font-size:1em;} #id185{font-size:1em;} #id186{font-size:1em;} #id187{font-size:1em;} #id188{font-size:1em;} #id189{font-size:1em;} #id190{font-size:1em;} #id191{font-size:1em;} #id192{font-size:1em;} #id193{font-size:1em;} #id194{font-size:1em;} #id195{font-size:1em;} #id196{font-size:1em;} #id197{font-size:1em;} #id198{font-size:1em;} #id199{font-size:1em;} #id200{font-size:1em;} #id201{font-size:1em;} #id202{font-size:1em;} #id203{font-size:1em;} #id204{font-size:1em;} #id205{font-size:1em;} #id206{font-size:1em;} #id207{font-size:1em;} #id208{font-size:1em;} #id209{font-size:1em;} #id210{font-size:1em;} #id211{font-size:1em;} #id212{font-size:1em;} #id213{font-size:1em;} #id214{font-size:1em;} #id215{font-size:1em;} #id216{font-size:1em;} #id217{font-size:1em;} #id218{font-size:1em;} #id219{font-size:1em;} #id220{font-size:1em;} #id221{font-size:1em;} #id222{font-size:1em;} #id223{font-size:1em;} #id224{font-size:1em;} #id225{font-size:1em;} #id226{font-size:1em;} #id227{font-size:1em;} #id228{font-size:1em;} #id229{font-size:1em;} #id230{font-size:1em;} #id231{font-size:1em;} #id232{font-size:1em;} #id233{font-size:1em;} #id234{font-size:1em;} #id235{font-size:1em;} #id236{font-size:1em;} #id237{font-size:1em;} #id238{font-size:1em;} #id239{font-size:1em;} #id240{font-size:1em;} #id241{font-size:1em;} #id242{font-size:1em;} #id243{font-size:1em;} #id244{font-size:1em;} #id245{font-size:1em;} #id246{font-size:1em;} #id247{font-size:1em;} #id248{font-size:1em;} #id249{font-size:1em;} #id250{font-size:1em;} #id251{font-size:1em;} #id252{font-size:1em;} #id253{font-size:1em;} #id254{font-size:1em;} #id255{font-size:1em;} #id256{font-size:1em;} #id257{font-size:1em;} #id258{font-size:1em;} #id259{font-size:1em;} #id260{font-size:1em;} #id261{font-size:1em;} #id262{font-size:1em;} #id263{font-size:1em;} #id264{font-size:1em;} #id265{font-size:1em;} #id266{font-size:1em;} #id267{font-size:1em;} #id268{font-size:1em;} #id269{font-size:1em;} #id270{font-size:1em;} #id271{font-size:1em;} #id272{font-size:1em;} #id273{font-size:1em;} #id274{font-size:1em;} #id275{font-size:1em;} #id276{font-size:1em;} #id277{font-size:1em;} #id278{font-size:1em;} #id279{font-size:1em;} #id280{font-size:1em;} #id281{font-size:1em;} #id282{font-size:1em;} #id283{font-size:1em;} #id284{font-size:1em;} #id285{font-size:1em;} #id286{font-size:1em;} #id287{font-size:1em;} #id288{font-size:1em;} #id289{font-size:1em;} #id290{font-size:1em;} #id291{font-size:1em;} #id292{font-size:1em;} #id293{font-size:1em;} #id294{font-size:1em;} #id295{font-size:1em;} #id296{font-size:1em;}
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)
2/SP/2025/MP
Metodický pokyn k § 12 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch
Úvod
Príloha č. 1 Vzor potvrdení o úhrade poplatku a PnÚ
(2) Cieľom metodického pokynu je zabezpečiť jednotnú aplikáciu ustanovenia § 12 ods. 1 zákona o správnych poplatkoch pri posudzovaní dodržiavania lehoty na zaplatenie správneho poplatku (ďalej len „poplatku“) poplatníkom v nadväznosti na spôsoby a formy platenia poplatkov za spoplatnené úkony a konania, o ktoré môže poplatník orgány finančnej správy, ktorými sú Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky, daňové úrady a Úrad pre vybrané hospodárske subjekty, colné úrady a Kriminálny úrad finančnej správy (ďalej len „orgán FS“) požiadať.
(3) Poplatníkom podľa § 3 zákona o správnych poplatkoch je právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá dala podnet na úkon alebo konanie.
(4) Lehota na zaplatenie poplatku je podľa § 12 ods. 1 zákona o správnych poplatkoch zachovaná, ak v posledný deň lehoty
d) sa poplatok odpíše z účtu poplatníka v banke alebo v pobočke zahraničnej banky.
(7) Na pošte sa poplatok platí poštovým poukazom. Poplatník môže poplatok zaplatiť poštovým poukazom, ktorý prijal ako súčasť platobného predpisu na zaplatenie správneho poplatku (ďalej len „PnÚ“) od príslušného orgánu FS. V tomto PnÚ sú vopred vyplnené identifikačné a platobné údaje na zaplatenie poplatku (vzor PnÚ je uvedený v prílohe č. 1 metodického pokynu).
(8) Moment zaplatenie poplatku nastáva dňom zaplatenia poplatku poštovým poukazom na Slovenskej pošte, a. s.
(10) V hotovosti, a to do 300 eur vrátane alebo platobnou kartou môže poplatník zaplatiť poplatok na orgáne FS prostredníctvom technického vybavenia prevádzkovateľa centrálneho systému evidencie poplatkov, ktorým je Slovenská pošta, a. s. (ďalej len „prevádzkovateľ systému“), ak orgán FS má pre tento spôsob platby poplatku vytvorené podmienky.
(11) Technickým vybavením pre tento spôsob zaplatenia je tzv. softvérová pokladňa a samoobslužný platobný kiosk (ďalej len „kiosk“).
(12) Orgány FS nemajú vytvorené podmienky na zaplatenie poplatku prostredníctvom softvérovej pokladne. Znamená to, že zaplatiť poplatok v hotovosti, resp. platobnou kartou do softvérovej pokladne úradu na orgánoch FS nie je možné.
(13) Zaplatenie poplatku je možné v hotovosti alebo platobnou kartou prostredníctvom kiosku, v ktorom je aktivovaný Katalóg vybraných služieb orgánov FS: Agenda Colných a Daňových úradov. Kiosk je umiestnený v budove Daňového úradu Bratislava na Ševčenkovej ulici alebo vo vybraných kioskoch umiestnených na úradoch Ministerstva vnútra SR (vzor potvrdenia o úhrade poplatku zakúpeného na kiosku je uvedený v prílohe č. 1 metodického pokynu).
(14) Vo všetkých kioskoch iných správnych orgánov je možné zaplatiť poplatok len na základe vygenerovaného PnÚ orgánom FS načítaním QR kódu a to z dôvodu, že na týchto kioskoch nie je aktivovaný Katalóg služieb orgánov FS.
(15) Ďalšou možnosťou úhrady je úhrada poplatku prostredníctvom mobilnej alebo webovej aplikácie eKolok, nazývanej aj Virtuálny kiosk Slovenskej pošty, a. s. Viac informácií k úhrade poplatku cez aplikácie je možné nájsť na stránke prevádzkovateľa systému. QR kód pre kiosk alebo aplikáciu eKolok sa nachádza v doručenom PnÚ. Na úhradu poplatku týmto spôsobom je možné použiť platobnú kartu (vzor PnÚ je uvedený v prílohe č. 1 metodického pokynu).
(16) Poplatník prostredníctvom mobilnej alebo webovej aplikácie si vie zakúpiť Potvrdenie o úhrade poplatku na požadovanú službu a predkladá ho na orgáne FS spolu so žiadosťou o vykonanie úkonu alebo k uskutočneniu konania. Vopred zakúpené Potvrdenie o úhrade poplatku je možné na orgánoch FS použiť pri podaniach doručených osobne alebo poštou do 30 dní odo dňa jeho zakúpenia (vzor potvrdenia o úhrade poplatku zakúpeného v Mobilnej aplikácii eKolok je uvedený v prílohe č. 1 metodického pokynu). Viac informácií k aplikáciám je možné nájsť na stránke prevádzkovateľa systému.
(17) Moment zaplatenia poplatku v týchto prípadoch nastáva:
(20) Potvrdenie o úhrade správneho poplatku (tzv. eKolok) si môže poplatník zakúpiť na vybraných pobočkách prevádzkovateľa systému, vydáva sa na základe poplatníkom zvolenej hodnoty bez uvedenia konkrétnej služby orgánu verejnej moci a je platné 2 roky odo dňa jeho zakúpenia (vzor potvrdenia o úhrade poplatku zakúpeného na pošte je uvedený v prílohe č. 1 metodického pokynu).
(21) Moment zaplatenia poplatku v týchto prípadoch nastáva:
(24) Moment zaplatenia poplatku nastáva:
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)
1/SP/2025/MP
Metodický pokyn k § 7, § 8, § 10 a § 17 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov k postupu orgánov finančnej správy zapojených do centrálneho systému evidencie poplatkov, tzv. systému eKolok
Úvod
1. diel Legislatívny rámec
(2) Zákon o správnych poplatkoch vo svojich ustanoveniach upravuje platenie, vedenie evidencie, zúčtovanie a vrátenie správnych poplatkov. Správne poplatky sa platia za úkony a konania, ktoré sú uvedené v sadzobníku správnych poplatkov, ktorý tvorí prílohu zákona o správnych poplatkoch (ďalej len „sadzobník“) pod jednotlivými položkami. Sadzobník bol spracovaný do číselníka správnych poplatkov (ďalej len „číselník“). V číselníku sú uvedené všetky úkony a konania, o ktoré môže poplatník požiadať orgány FS.
(3) Slovenská pošta, a. s. má s Ministerstvom financií SR uzatvorenú Zmluvu o poskytovaní služby vedenia centrálnej evidencie, zúčtovania, vrátenia poplatkov a prevádzkovania centrálneho systému evidencie poplatkov (ďalej len „CSEP“).
(4) Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky v súlade s podmienkami § 7 ods. 3 zákona o správnych poplatkoch uzatvorilo Zmluvu o umiestnení, prevádzkovaní technického vybavenia a o zapojení do centrálneho systému evidencie poplatkov (ďalej len „zmluva“) s prevádzkovateľom systému Slovenskou poštou, a. s. (ďalej len „prevádzkovateľ systému“). Zmluva nadobudla účinnosť nasledujúcim dňom po dni zverejnenia v centrálnom registri zmlúv, dňa 18.2.2015. Týmto dňom sa všetky orgány FS zapojili do CSEP.
2. diel Technické vybavenie inštalované na orgánoch FS
(5) Prevádzkovateľ systému je povinný v zmysle ustanovenia § 18a ods. 1 písm. a) zákona o správnych poplatkoch zabezpečiť technické vybavenie a podmienky na vykonanie a spracovanie platieb správnych poplatkov.
(6) Na orgánoch FS je z dostupného technického vybavenia prevádzkovateľa systému inštalovaná aplikácia Modul správy poplatkov (ďalej len „MSP“), prípadne čítačka eKolkov/QR kódov a vo vybranej budove Daňového úradu Bratislava aj samoobslužný platobný kiosk (ďalej len „kiosk“). Kiosk je zariadenie slúžiace na úhradu správnych a súdnych poplatkov. Kiosk umožňuje vykonanie platby správneho poplatku v hotovosti alebo platobnou kartou. Zariadenie má evidenčnú funkcionalitu a umožňuje evidovať údaje o vyžiadaných službách a zaplatených správnych poplatkoch.
3. diel Platenie správnych poplatkov podľa sadzobníka a Katalóg služieb orgánov FS
(7) Správne poplatky sa platia za úkony a konania, ktoré sú uvedené v sadzobníku pod jednotlivými položkami. Číselník je odsúhlasená štruktúrovaná podoba sadzobníka poplatkov, ktorá vychádza z prílohy zákona o správnych poplatkoch. Číselník je vložený do informačného systému pre platby a evidenciu poplatkov, ktorého vlastníkom je prevádzkovateľ systému a slúži pre účtovanie a ako podklad pre spracovanie služieb z katalógu.
(8) Katalóg služieb je vytvorený z číselníka prevodovým mostíkom tak, aby reálne zachytával životné situácie poskytované na jednotlivých orgánoch verejnej moci zapojených do CSEP. Služby sú zobrazované na technickom zariadení prevádzkovateľa systému.
(9) Aktuálny číselník/katalóg služieb je zverejnený na webovom sídle finančnej správy www.financnasprava.sk > Infoservis > správne poplatky > v dokumente pod názvom Číselník poskytovaných spoplatnených služieb finančnou správou.
4. diel Spôsob úhrady správnych poplatkov v podmienkach FS
(10) Spôsob úhrady správnych poplatkov sa odvíja od spôsobu podania spoplatneného podania. O spoplatnenú službu môže poplatník požiadať orgány FS buď elektronicky alebo osobne/poštou.
(11) Požiadať elektronicky o spoplatnenú službu môžu poplatníci, ktorí komunikujú s orgánmi FS prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy (ďalej len „ÚPVS“) alebo prostredníctvom portálu finančnej správy (ďalej len „PFS“). Po odoslaní spoplatneného podania poplatníkom s vybranou spoplatnenou službou systém spracuje podanie a vytvorí doručenku k zaevidovanému podaniu a zašle do elektronickej schránky žiadateľa správu s vygenerovaným príkazom na úhradu (ďalej len „PnÚ“). Ak je podanie realizované z PFS, PnÚ sa vygeneruje aj do elektronickej schránky poplatníka na PFS a aj do elektronickej schránky poplatníka na ÚPVS. Ak je podanie realizované z ÚPVS, tak PnÚ sa vygeneruje len do elektronickej schránky na ÚPVS.
Vygenerovaný PnÚ môže poplatník uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:
a) platobnou kartou prostredníctvom elektronickej schránky. Platba je spracovaná okamžite. Táto možnosť úhrady je najrýchlejší spôsob, ako vykonať online úhradu prostredníctvom e-schránky. Platbu kartou je možné realizovať len na ÚPVS,
b) v samoobslužných platobných zariadeniach, tzv. kioskoch. Platba sa spáruje s podaním do jednej hodiny. Kiosky sú umiestnené na orgánoch verejnej moci, napr. na Daňovom úrade Bratislava, na vybraných pracoviskách Ministerstva vnútra SR, ďalej na vybraných pracoviskách Ministerstva spravodlivosti SR (na súdoch a prokuratúrach) a iných,
c) prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo webovej aplikácie eKolok, nazývanej aj Virtuálny kiosk Slovenskej pošty, a. s. Aplikáciu eKolok je možné stiahnuť z Google Play alebo Apple Store a vyplniť registračné údaje používateľa. Viac informácií k úhrade cez aplikáciu eKolok je možné nájsť na stránke prevádzkovateľa systému ako aj na webovom sídle finančnej správy www.financnasprava.sk >Infoservis>správne poplatky>v dokumente pod názvom Príloha č. 5. QR kód pre kiosk alebo aplikáciu eKolok sa nachádza v doručenom PnÚ. Na úhradu správneho poplatku podľa týchto spôsobov je možné použiť platobnú kartu,
d) bankovým prevodom podľa uvedených inštrukcií alebo naskenovaním QR kódu cez mobilnú aplikáciu banky, platba správneho poplatku sa spáruje s podaním do troch pracovných dní,
e) poštovým poukazom na vybraných pobočkách Slovenskej pošty, a. s., úhrada správneho poplatku sa spáruje s podaním do jednej hodiny. Táto možnosť úhrady je rýchla, avšak nevýhodou je potreba osobnej návštevy na pobočke Slovenskej pošty, a. s.
Zoznam úradov Ministerstva vnútra SR s kioskami umiestnenými v blízkosti sídiel daňových a colných úradov je zverejnený na webovom sídle finančnej správy www.financnasprava.sk > Infoservis > správne poplatky > v dokumente pod názvom Príloha č.2,
(13) Správne poplatky, ktoré sa platia za úkony a konania orgánov FS podľa položiek sadzobníka, sú splatné pri podaní, ktoré smeruje k vykonaniu úkonu alebo k uskutočneniu konania (podaním zároveň vzniká poplatková povinnosť), s výnimkou poplatku podľa položky 2 písm. a) a písm. o) sadzobníka. V zmysle 1. bodu poznámky uvedenej v položke 2, sa poplatky podľa tejto položky vyberú po vykonaní úkonu na základe ústnej alebo písomnej výzvy.
(14) Ak bolo orgánu FS doručené podanie, ktoré podlieha správnemu poplatku a správny poplatok nebol zaplatený pri podaní alebo v určenej výške, je splatný do 15 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy na jeho zaplatenie v zmysle ustanovenia § 8 ods. 1 zákona o správnych poplatkoch.
6. diel Vrátenie správnych poplatkov alebo preplatkov poplatkov orgánmi FS
(15) Pretože všetky orgány FS sú zapojené do CSEP, vrátenie správneho poplatku alebo preplatku poplatku v zmysle ustanovenia § 10 ods. 3 písm. b) zákona o správnych poplatkoch realizuje prevádzkovateľ systému, na základe odpisu právoplatného rozhodnutia orgánu FS o vrátení správneho poplatku podľa § 10 ods. 1, ods. 2 alebo ods. 5 zákona o správnych poplatkoch.
(16) Orgán FS zašle v zmysle § 10 ods. 3 písm. b) zákona o správnych poplatkoch odpis právoplatného rozhodnutia o vrátení správneho poplatku alebo preplatku poplatku vydaného podľa § 10 ods. 1, ods. 2 alebo ods. 5 (ďalej len „rozhodnutie“) na realizáciu prevádzkovateľovi systému. Prevádzkovateľ systému odo dňa doručenia právoplatného odpisu rozhodnutia vráti poplatníkovi správny poplatok do 30 dní.
7. diel Odvody výnosu správnych poplatkov
(17) Odvod výnosov správnych poplatkov upravuje ustanovenie § 17 zákona o správnych poplatkoch. Poplatky sú príjmom štátneho rozpočtu, rozpočtov vyšších územných celkov alebo rozpočtov obcí podľa toho, ktorý správny orgán vykonal úkon alebo uskutočnil konanie.
(18) Odvod výnosu správnych poplatkov správnych orgánov zapojených do CSEP podľa § 17 ods. 3 zákona o správnych poplatkoch realizuje prevádzkovateľ systému. V zmysle citovaného ustanovenia prevádzkovateľ systému odvádza na príjmový účet štátneho rozpočtu sumy správnych poplatkov vždy do konca nasledujúceho mesiaca po mesiaci, v ktorom tieto sumy prijal.
8. diel Spoločné, zrušovacie a záverečné ustanovenia
(19) Tento metodický pokyn nadobúda účinnosť dňa 25. februára 2025.
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)
1/SP/2024/I
Informácia o novele zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov
Cieľom tejto informácie je poskytnúť informáciu o zmenách, ktoré nastanú v zákone č. 145/1995 Z. z. v súvislosti s novelou zákona.
Zámerom legislatívnej úpravy zákona č. 145/1995 Z. z. je valorizácia sadzieb vybraných správnych poplatkov (ďalej len „poplatkov“), z ktorých väčšina sa naposledy menila skôr ako bolo zavedené euro na Slovensku (rok 2009). Primárne ide o úpravu poplatkov v nadväznosti na infláciu, keďže náklady štátu na agendu správnych poplatkov priebežne rastú. Vzhľadom na vysoký deficit verejných financií a enormné zadlženie Slovenskej republiky sa navrhol súbor konsolidačných opatrení, realizáciou ktorých sa zabezpečia dodatočné príjmy štátneho rozpočtu, čo prispeje k stabilizácii verejných financií a k eliminácii negatívnych vplyvov na vývoj hospodárenia Slovenskej republiky.
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)
Metodický pokyn
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)
Metodický pokyn
1.1.2 - neperiodická tlač
1.1.3 - elektronické médiá
1.1.4 - multimediálne nosiče
1.2 - aktivity divadiel a ľudovoumeleckých súborov a aktivity kultúrnych inštitúcií a cirkevných inštitúcií
• Operačný program Integrovaná infraštruktúra - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/72sk/operacne-programy-ciela-investovanie-do-rastu-a-zamestnanosti/
• Operačný program Ľudské zdroje - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/60-sk/operacnyprogram-ludske-zdroje/
• Operačný program Kvalita životného prostredia - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/61sk/operacny-program-kvalita-zivotneho-prostredia/
• Integrovaný regionálny operačný program - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/integrovanyregionalny-operacny-program/
• Operačný program Efektívna verejná správa - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/63sk/operacny-program-efektivna-verejna-sprava/
• Operačný program Technická pomoc - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/64-sk/operacnyprogram-technicka-pomoc/
• Program rozvoja vidieka - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/program-rozvoja-vidieka/
• Programy cezhraničnej spolupráce - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/programycezhranicnej-spoluprace/
• Programy nadnárodnej spolupráce - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/programynadnarodnej-spoluprace/
• Programy medziregionálnej spolupráce - http://www.partnerskadohoda.gov.sk/programymedziregionalnej-spoluprace/
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)
Informácia k čl. I zákona č. 342/2016 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 71/1992 Zb. o súdnych poplatkoch a poplatku za výpis z registra trestov v znení neskorších predpisov
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)
Článkom IV zákona č. 386/2016 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 171/2005 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len „zákon č. 386/2016 Z. z.“), sa s účinnosťou od 1.1.2017 mení a dopĺňa Sadzobník správnych poplatkov, ktorý tvorí prílohu zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších prepisov (ďalej len „Sadzobník“).
Uvedené znamená, že podľa doterajšieho znenia položky 140 písm. e), pri ktorej sa platil poplatok za vydanie identifikačnej karty výherného prístroja ako náhrady za stratenú, zničenú, poškodenú alebo odcudzenú identifikačnú kartu v sume 16,50 eura orgány FS môžu vybrať správny len pri podnete na
IČ DPH je dôležitá informácia o podnikateľovi vo vzťahu k uplatňovaniu DPH. V Slovenskej republike Finančné riaditeľstvo SR na svojej webovej stránke zverejňuje aktualizovaný zoznam daňových subjektov registrovaných pre DPH, ktorý umožňuje filtrovať záznamy na základe vyplnenia jednotlivých preddefinovaných položiek filtra.
Diskutovaná problematika: Nájom nehnuteľností s ohľadom na uplatňovanie sadzieb DPH na dodávky energií v kontexte zložených plnení v nadväznosti na rozsudky Súdneho dvora C-572/07, C-392/11 a C-42/14 (téma SKDP)